Kleretekst
Mensen hollen af en aan in de stationshal. Nog een halfuur om te overbruggen tot mijn afspraak. Ik schuif mijn koffie tegen het raam aan en klim op de kruk. Een koffietent is vaak mijn favoriete wachtkamer. Hier ben ik ongestoord een voyeur en doe ik inspiratie op.
Mijn blik valt stil bij een opvallende persoonlijkheid. Dikke gouden oorringen maken haar bijna een piraat. Ze heeft vuurrood afro haar in fijne krullen. Ik vraag me af: een haarstuk of echt? Op haar zwarte T-shirt prijkt: ‘To sexy too love’. Sexy zijn en dan de boodschap uitdragen, ‘dan kun je niet van mij houden’. Wat is dat met kleding en teksten?
Dan valt mijn oog op een man, zijn rug is licht gekromd, al is hij nog jong. Hij heeft ergens iets triestig. Waarom weet ik niet. Als hij doorloopt lees ik´Nix, nada´ op zijn rug. Zijn uitstraling is in overeenstemming met de tekst.
Wie bedenkt deze lullige teksten? Een marketeer met een beroerde maandagochtend? Het verkoopt. Ik zie nog verschillende mensen passeren met uiteenlopende spreuken. Gedragen mensen zich naar de tekst die ze dragen? Of kiezen ze die onbewust of wellicht zelfs doelloos uit? En dan verdient iemand daar ook nog flink aan. Ik zal het nooit weten.
Mijn tijd is op en ook mijn koffie. Dat kan waarschijnlijk ook zo op een shirt.